Singletrack SkočkyKočky - Prešovské singletracky

Singletrack SkočkyKočky je najnovší projekt Prešovských singletrackov. Na výstavbe sa podieľali dobrovoľníci a taktiež veľkou pomocou bol mini bager, ktorý nám veľmi pomohol pri kubíkoch premiestnenej hliny. Projekt bol financovaný za pomoci príspevkov z 2 % z daní, taktiež sa na výstavbu podarilo získať financie z prostriedkov nadácií. Začiatkom septembra 2016 sa začalo s výstavbou singletracku, ktorý bol dokončený do konca roka 2016. Singletrack SkočkyKočky končí na ulici Dúhová v Prešove a následne po krátkom asfaltovom zjazde sa viete napojiť na cyklistický chodník okolo rieky Torysa.

V skratke o trati:
Na singletracku SkočkyKočky nájdete mnoho klopeniek, skokov, dvojvlniek, lavičiek. Priblížne v strednej časti môžete odbočiť na zábavnú nort shore pasáž a natrénovať si stabilitu a trpezlivosť. V spodnej časti singletrracku sa nachádzajú skoky, dvojvlny, tejble. Ako už pri ostatných singletrackoch viac Vám neprezradíme, nechajte sa prekvapiť a dôjdite sa zabaviť. Radí Vás budeme sprevádzať po Prešovských singletrackoch.
Fakty a pár čísiel:
Projekt bol financovaný z darovaných 2 % z daní a financií z nadácií.
Celková dĺžka singletracku SkočkyKočky – 1,5 km (od odbočenia z EnduRoba).

V skratke o trati:

Fakty a pár čísiel:

• Projekt bol financovaný z darovaných 2 % z daní a financií z nadácií.
  • Celková dĺžka singletracku SkočkyKočky – 1,5 km (od odbočenia z EnduRoba).

Ako sa dostanete na singletrack SkočkyKočky:

K singletrackom sa môžeme dostať pomocou viacerých chodníkov a zvážnic, ktoré Vás zavedú na východzí bod Malkovská hôrka. Priblížne po 500 m od vrcholu malkovskej hôrky sa odpojíte na singletrack EnduRob - odbočka vľavo. Pokračujete po singletracku Endurob a následne priblížne po 500 m sa môžete odpojiť na singletrack - odbočka vľavo.

Tu je niekoľko variantov ako sa dostať na vrchol Malkovskej hôrky.

1. Variant:
 V prípade ak začínate v obci Haniska, kde máte možnosť zaparkovať vozidlo na neplatenom parkovisku viete následne využiť pre výstup na Malkovskú hôrku singletrack Výšľapka. K Výšľapke sa dostanete ak pôjdete od parkoviska za rampu, následne budete pokračovať vpravo po asfaltovej ceste a po pár metroch už natrafíte na tabuľu Prešovských singletrackoch, kde začína samotný singletrack Výšľapka. Po tom ako dôjdete na hrebeň môžete pokračovať po lesnej ceste vľavoi a neskôr po singletracku EnduRob. (V mape Výšľapka)

2. Variant: Druhá alternatíva vedie spoza mestskej haly (Tatran handball arena). Odtiaľto stúpame po ulici Zimný potok. Prídeme k rampe na konci ulice a pokračujeme stále mierne vpravo a stúpame nahor. Po prudšom stúpani zabočíme do prava. Tadiaľto pôjdeme rovno a po približne 1 km odbočíme do ľava po starej XC maratónskej trati. Pokračujeme až do bodu pokiaľ nenarazíme na zvážnicu a odbočíme  vpravo, hore. Odtiaľto stúpame až na vrchol Malkovskej hôrky. Po ľavej strane môžeme vidieť Čuňku. (V mape Maratónska).

3. Variant: Zelená značka, na ktorú sa dostaneme spoza Kalvárie v meste Prešov. Tu začína stúpanie po panelovej ceste, postupne prechádzajúca na hlinenú cestu. Stúpame okolo záhradkárskej osady až pokiaľ nedôjdeme do lesa, kde sa nám mení cesta na lesnú. Pokračujeme po tejto ceste až na vrchol. Po príchode na vrchol si pri altánku zvolíme cestu na ľavo a pokračujeme po nej priamo na vrchol Malkovskej hôrky odkiaľ sa vieme napojiť na Prešovské singletravky. (V mape Zelená).

Aktuálne informácie o Prešovských singletrackoch nájdete na stránke: